החלפת קישורים- שאל אותי כיצד
אחת הדרכים לקידום אתרים בגוגל היא באמצעות שיתוף פעולה מסוג החלפת קישורים.
מהי החלפת קישורים? כיצד תוודאו שעשיתם עיסקה טובה? לפניכם מדריך
על חשיבות הקישורים הנכנסים ממקורות איכותיים כבר אין ממש ויכוח. על פי כל הפרסומים שמוציא מנוע החיפוש גוגל, על מנת לוודא
קידום אתרים בגוגל, יש לדאוג כי יהיו לאתר שלך קישורים נכנסים ממקורות איכותיים ורלוונטיים.
שיתוף פעולה מסוג החלפת קישורים- סיטואציה בה אתר אחד ממליץ על אתר אחר, וזאת באמצעות קישור מהאתר הממליץ לאתר המומלץ.
קיימים לא מעט פרמטרים באמצעותם ניתן לבחון את טיב שיתוף הפעולה המוצע לכם. ניסינו לרכז עבורכם את הפרמטרים השונים בצורה בהירה ונוחה, תוך הצגת כלים אינטרנטיים, חלקם ללא תשלום, שיכולים לסייע לכם בבחינה.
חשוב לציין כי חשיבות הפרמטרים משתנה מעת לעת. יש פרמטרים חשובים יותר וחשובים פחות, ועל מנת לדעת לאילו פרמטרים כדאי להתייחס בכובד ראש, מומלץ להתעדכן בנושא באופן שוטף. אנו מתמחים ב
קידום אתרים וביצירת שיתופי פעולה מסוג החלפת קישורים. מוזמנים לפנות בכל שאלה ונשמח לעזור.
למאמר זה 3 חלקים:
- פרמטרים לבחינת "שווי" אתר
- פרמטרים לבחינת "שווי" קישור באתר לצורך החלפת קישורים
- איזה סוג קישור נרצה לקבל
פרמטרים לבחינת "שווי" אתר לצורך החלפת קישורים
פרמטר |
פירוט |
כלים לבדיקה
|
הערות |
סוג האתר- לקוח או תמיכה |
אתר לקוח יכיל כתובת, טלפון, אודות. בנוסף, ניתן להקליד את שם ה"מותג" ולראות אם עולה לפני אתר זה אתר אחר בגוגל. |
להסתכל על האתר, לבדוק בגוגל מותג |
יתרון לאתר לקוח, אך תמורת אתר תמיכה ניתן להחליף עם אתר תמיכה. |
נושא האתר
|
רמת הרלוונטיות של האתר לתחום שלנו. |
|
יכול להיות מאוד רלוונטי באם מדובר על מוצר או שירות משלימים. |
מיקוד האתר
|
האם אתר "בעלי מקצוע" או אתר אינסטלטור. ככול שיותר ממוקד יותר טוב - כמובן בנושא שלנו. |
|
|
ביטויים מקודמים
|
האם הביטויים העיקריים מקודמים היטב? האם הביטוי שנרצה להוציא בגינו קישור ממוקם גבוה? |
|
|
כמות קישורים יוצאים
|
ככול שיש יותר קישורים יוצאים, האתר פחות מומלץ להחלפה. אתר שממליץ על הרבה אתרים, ערכו כממליץ יורד |
moz.com |
|
תוכן מקורי או מועתק
|
באם תוכן מועתק, לגוגל לא משנה מי המקורי, יעניש את כל הנוגעים בדבר |
copyscape |
|
תנועה באתר
|
עדיף אתר עם תנועה מרובה כמובן |
semrush |
תנועה מוערכת. תמיד ניתן לבקש מהמקדם צילום אנליטיקס. לשים לב לתקופה שבגינה מוצגת התנועה…
|
PR |
ככול שה- PR גבוה, האתר יותר איכותי. לשים לב שה- PR של דף הבית בדרך כלל יהיה שונה מה- PR של העמוד ממנו נקבל קישור |
|
רמת החשיבות של הפרמטר נמוכה לאור העובדה שגוגל הפסיקו להציג עדכוני PR בסרגל שלהם |
TRUST |
ציון המשקלל איכות וכמות הקישורים הנכנסים. ככול שיותר גבוה, יותר טוב |
|
במידה והאתר נראה טוב, ממוקם גבוה, ניתן לברר מול המקדם מדוע ה- TRUST נמוך |
ותק דומיין
|
אתר ותיק עדיף על אתר חדש. |
רוב סרגלי SEO
|
לשים לב שלא מדובר על אתר ותיק שרק לפני רגע קיבל את הנושא והעיצוב הנוכחי... |
פרמטרים נוספים המעידים על טיב הקידום
|
הכלי מאפשר לראות את רמת ההשקעה בכותרות, תיאורים, בנוסף נותן תמונה על קישורים יוצאים ונכנסים |
screaming frog |
לא און ליין. ניתן להורדה חינם חינם (בינתיים) |
פרמטרים לבחינת "שווי" קישור באתר לצורך החלפת קישורים
במידה והאתר שהציעו לכם לצורך החלפה נראה טוב על פי הפרמטרים הקודמים, עכשיו עליכם להחליט מהיכן עדיף לקבל קישור.
פרמטר |
יתרונות |
חסרונות |
הערות |
דף ותיק באתר |
סביר שכבר ניסרק, דף ותיק עדיף על דף חדש |
הוספת הקישור בדף שכבר נסרק יכולה להיראות לגוגל לא טבעית ולעורר חשד |
|
דף חדש באתר |
מאפשר לנו לכתוב טקסט שמתאים לנו בדיוק |
דף חדש, פחות נחשב בעיני גוגל |
|
קישור טקסטואלי- מיקום הקישור בתוך הדף |
ככול שהקישור שלכם קרוב יותר לתחילת הטקסט, עדיף |
אם אינו מרגיש טבעי, עלול לעשות נזק |
לשים לב שהטקסט בקונוטציה חיובית |
האם הקישור יעביר תנועה לאתר |
קישור שיש סיכוי שילחצו עליו שווה הרבה יותר |
|
עדיף קישור שילחצו עליו עם אנקור שאינו מדויק אך מועיל לגולש |
מרחק מדף הבית |
ככול שהדף ממנו נקבל קישור נמצא קרוב לדף הבית - יותר טוב |
|
לוודא שאכן יש קישור למאמר ושלא מדובר על דף "צף" |
קישור מדף הבית |
הללויה!! |
לא סביר שיתנו בלי לקבל בחזרה קישור מדף הבית |
|
קישור פוטר |
פעם היה נחשב מעולה |
היום פחות. במידה ומדובר על אתר בעל דפים רבים, יש לקחת בחשבון כמות קישורים גדולה מאוד שעשויה לעשות נזק. |
יש עדין אתרים שעושים זאת לרוב |
איזה סוג קישור היינו רוצים לקבל?
- יש לגוון בין סוגי הקישורים השונים: טקסט, תמונה, URL, ואפילו בין FOLLOW ל- NO FOLOOW.
- טקסט עוגן- גם לגוון, מדוייק, זנב ארוך וטקסט אחר (קרא עוד, לחץ כאן וכ'ו). מומלץ לבדוק מה עושים המתחרים המובילים ולעשות קצת יותר טוב, מבלי שיעורר חשד.
אז איך אתם בוחנים את איכות הקישורים שמציעים לכם להחלפה? נשמח לשמוע על שיטות וכלים נוספים.
נכתב ע"י
מורן רון, מנהלת פרוייקטים SEO בחברה.